torsdag, oktober 23, 2008

Äntligen en blogg för oss tjejer!!

Hallo där i rutan!!

Äntligen har vi införskaffat oss en tjejblogg, där vi kan hjälpa till och finnas till hands för er som behöver lite råd inom hudvård och annat.

Men först och främst vill jag rätta till nåt som min kära chef Karin har skrivit, och det är att jag är 24 år gammal när jag är 25. Kan ni tänka er, hon vill göra mig yngre, vilket inte är dåligt:) Egentligen borde jag tacka och ta emot. För visst vill vi se yngre ut ju äldre vi blir.

Idag sprang jag in på Cozmima i skrapan, dom har utförsäljning och allt är 50%rabatt. Dom har allt från smycken, väskor och klockor. Jätte fina saker för oss tjejer.


Jag som hudterapeut gjorde något som jag inte skulle ha gjort i morse efter duschen. Jag klämde på en liten, liten papel som knappt syndes, så där var jag och klämde på den, tror ni inte att det har blivit en finne nu :( man ska aldrig klämma själv oavsett om man är hudterapeut eller inte. Så ikväll efter jobbet ska jag ta hem ett acne medel från Murad Acne Spot Treatment, den ska man ha ett tjocklager på finnen, så att det syns. Sen kommer det att torka under natten, ser ganska konstigt ut, men det hjälper. Tvätta av på morgonen fortsätt med hudvårsdrutinen som vanligt. Denna ska man bara ha på acne och inte i hela ansiktet. Har man problem med större områden så kan man använda något som Peter Thomas Roth har, AHA/BHA Acne Clearing Gel, den är super för huden. Man blir så fin i huden av den. Den rengör verkligen i porerna och man får sån fin lyster.

Blogginlägget har tagit mig en timme nu, jag står i skrapan och jag får kund efter kund. Men nu är jag klar.

Ses snart igen!

1 kommentar:

Karin sa...

Trevligt att höra att du har fullt upp! Ses lite senare ikväll!