torsdag, oktober 30, 2008

AHA-produkter

Hade full rulle igår på strandvägen med behandlingar. Tiden går så fort när man har behandlingar.

Sitter nu och väntar på min första kund som tyvärr sitter fast i t-trafiken. Hoppas han hinner hit!

Idag har jag hela dagen späckad med behandlingar med, så jag antar att denna dag tar slut lika fort som igår.

Igår tog jag hem Peter Thomas Roth Glycolic Acid 3% Facial Wash är en rengöring som milt exfolierar. Kände att jag behöver det. Jag har fått lite plitor på pannan som jag jättegärna vill bli av med. Det bästa då är att använda produkter med AHA-syra. Man blir så fin i huden av det. Varje höst brukar jag göra AHA kur på mig själv. Detta gör jag då 1 gång i veckan ca 6-8ggr. AHA förbättrar hudstrukturen, väldigt fuktgivande, ökar cellförnyelsen sen är den allmänt bra för både acne och rynkor. Det är en kemisk peeling.

Jag har ännu inte hunnit med min kur så jag börjar med att byta rengöring. En skön olje fri rengöring som genast känns renande.

När jag väl börjar AHA kuren använder jag nästan AHA i alla produkter så jag verkligen ger huden en skjuts.

Inga kommentarer: