torsdag, oktober 23, 2008

Mina favoriter i badrummet

En av fördelarna med att jobba på ett företag som säljer skönhetsprodukter är att man har en hel del att välja och vraka mellan. Nackdelen är väl att man inte har någon ursäkt... Svårt att skylla på så mycket annat än lathet om man inte ger huden den där extra omvårdanden!

Mitt badrum har inte direkt ont om produkter, det blir en hel del testande. Har dock en hel del favoritprodukter som jag ständigt återkommer till efter att ha provat igenom nyheter.

Rengöring - Murad Essential-C Cleanser. Helt underbar rengöring som passar min kombinerade hudtyp känslig/fet T-zon perfekt. Mild rengöringsgel med små näringsrika peelingkorn som smälter på huden.

Fuktighetskräm - Peter Thomas Roth Oil-Free Moisturizer. Oljefri fuktighetskräm som lugnar huden. Lätt gelformula som går snabbt in i huden och är parfymfri (jag är inte så förtjust i hudvårdsprodukter som doftar för mycket). Enda lilla nackdelen är att den inte är så mattande, blir lite blank på näsan och i pannan under eftermiddagen.

Nattkräm - Dr Brandt Pore Effect. Dubbelverkande formula - den både lugnar och återfuktar huden samtidigt som den har en renande formula som återställer balansen i huden. Var lite skeptisk till en början att min känsliga hud skulle klara den, men det är inga som helst problem! Huden känns återfuktad på morgonen och ser fräschare ut. Doftar lite tea tree.

Ögonkräm - Nickel Silicon Valley Dark Circle Corrector. Här har jag hittat en favorit från franska herrserien Nickel. Det är en kombinerad ögonkräm/concealer. Härligt tunn, krämig formula som känns som silke på huden (silikonet?) samtidigt som den är svagt färgad och därmed ger en väldigt naturlig uppljusning av mörka ringar. Har precis gjort slut på min första burk nu - räckte nästan ett år! - så det blir till att införskaffa en ny omgående!

Ansiktsmask - Appellation Spa Grapeseed Clay Facial Mask och Peter Thomas Roth Gelskin Cucumber Mask. Den förstnämnda är djuprengörande, porsammandragande och polerande. Använder den typ varannan vecka när huden behöver en uppfräschning. Speciellt var fjärde vecka kan huden bli lite småknottrig... Den andra är en helt fantastisk fuktgivande mask som ger en vitaminboost till huden. Känns len som babyhud efteråt. Brukar ibland använda den ett par kvällar i rad istället för fuktighetskräm som en kur.

Läpparna - Egyptian Magic. All-roundkräm med naturliga ingredienser som funkar på diverse hudproblem. Torra läppar är den perfekt för. Brukar alltid smörja in dem det sista jag gör innan jag lägger mig.

Sen måste jag avsluta med min elektriska tandborste - Oral-B Triumph. Fuskar ibland med min vanliga tandborste när jag glömt ladda eltandborsten, men hjälp vilken skillnad. Tänderna känns extremt mycket renare efter 2 minuter med Triumphen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för många bra tips! Ögonkrämen låter som något jag vill prova. Appellation masken är redan en favorit - rena mirakelprodukten!