torsdag, oktober 23, 2008

Hösthud!

Varje höst upplever jag att min hud blir ganska torr. Men om jag går över till en fetare kräm så, kan det medfölja lite finnar. Så istället för att gå över till en fetare kräm tillägger jag istället serum. Den har jag under min vanliga dagkräm. Då blir det perfekt. Serum går in i huden på engång och lämnar ingen hinna som en fetkräm kan göra. Nu har jag en blandhy, så om det är nån med torr hy, kan man ha en fetare kräm. Men inte för min del.

I dagsläget använder jag serum från Akademikliniken Pure Active Serum. Jag bara älskar den. Huden mår så mycket bättre av den. Den innehåller AHA-syror så den exfolierar milt, samtidigt som den tillför fukt. Wow vilken skillnad det blev när jag började med den. Jag har kännt mig så trist i hyn, så den satte igång med lystern ganska omedelbart.

Den får ett plus i kanten! ;)

Inga kommentarer: