tisdag, oktober 28, 2008

God morgon :)

Dagen börjar med stress, aldrig bra. Jag har redan huvudvärk, men förhoppningsvis så minskar det under dagen.

Jag har hört att det tar flera timmar för kroppen att varva ner om man stressar upp sig. Har nåt med pulsen och nån slag enzym som utsöndras tror jag. Det är inte min starka sida det där, men nåt sånt. Så försök att inte stressa upp er för då kan hela dagen bli förstörd, sen vet man inte vad som väntar en under dagen heller.

Det syns tydligt på huden om man är stressad och sliten. Man får ganska ner sjunkna ögon, huden ser slapp och trött ut och ibland röd fläckig.

För att motverka detta eller försöka reparera om skadan redan är skedd är först och främst att varva ner. Ta mer tid för dig själv.

Medan du tar din tid, så kan du passa på att hjälpa huden utifrån, med lite olika produkter.

Har du badkar hemma så kan du börja med att fylla det. Avlappnande badolja slår aldrig fel, då gärna en med terapeutisk effekt ( Greenland badolja Coconut Tangerine).

Under tiden som badet fylls kan du rengöra huden från all stress och smuts. Gå sedan över till peelingen, där du tar bort döda hudceller som ger en ojämn lyster. Dr.brandt Microdermabrasion In A Jar

När du gjort det, är det dags för masken som sen ska ligga och verka under badet. Masken ska verka lugnande på huden och ge spänst, ( REN Phytodynamic Instant Lifting Gel) en akut mask. Perfekt när huden är stressad.
Då lovar jag att du kommer sova gott! Och vakna med ny krafter både i sinnet och huden.

Inga kommentarer: