onsdag, oktober 22, 2008

Fuktboosta huden!

Hej på er! Ja, nu är det alltså premiär för beautybloggen och tänkte då komma med ett litet tips :)

Står här i butiken och tänkte precis på hur torr och stram jag börjar känna mig i ansiktet, vilket jag tror att jag inte är ensam om. Så ikväll får det bli lite extra omvårdnad för huden.

Nu när luften blir torrare och kallare behöver vi fuktboosta huden lite extra! Ett tips är att använda en fuktmask 1-2 gånger i veckan eller vid behov. Jag kan absolut rekommendera Peter Thomas Roth Cucumber Gel Masque, det är en härligt återfuktande och lugnande mask. Innan masken tänker jag göra en ansiktskrubb för att ta bort döda hudceller, stimulera blodcirkulationen och för att hjälpa masken att tränga djupare ner i huden.

Som ansiktsskrubb rekommenderar jag Appellation Spa Grapeseed Scrub, den skrubbar milt och man känner sig verkligen mjuk i huden efteråt, sen doftar den ju ljuvligt av druvor också :)

Så gå nu hem och ge huden lite extra omvårdnad!

Inga kommentarer: