söndag, november 23, 2008

Torr och narig hud?

fråga hudterapeuten:
Tänkte fråga dig om du vet någon bra kräm för torr och narig hud? den liksom svider när jag andvänder fel kräm. känns som jag har skrapsår i ansiktet när ja smörjer mig.. Tack på förhand

hudterapeuten svarar:
Hej! Tack för ditt mail. När man är väldigt torr blir man också lite extra känslig eftersom hudbarriären är lite rubbad. Så det är viktigt att du använder en mild lite fetare kräm som återställer balansen i huden.

För att få bästa effekt rekommenderar jag dig att använda en skyddande och återfuktande dagkräm på dagen och en lite fetare och mer närande nattkräm på natten.

På dagen rekommenderar jag dig
Ole Henriksen Skin Insulator with SPF15. Den lugnar och återfuktar en torr och känslig hud. Den innehåller också solskyddsfaktor vilket är bra att använda även på vintern.

På natten rekommenderar jag dig REN Frankincense and Boswellia Serrata Revitalising Night Cream. Den ger näring och återuppbygger huden under natten, samt motverkar linjer och rynkor.


Lycka till!

Inga kommentarer: