tisdag, november 11, 2008

Dr Brandt Poreless fortsättning följer...

Tog ju som sagt förra veckan hem och provade produkter från Dr Brandt Poreless serien. Den serien passar bra till en bland-, fet- och acnebenägen hy.


Först ut i min produktrecension, som ni kan läsa i ett tidigare inlägg, var Dr Brandt Poreless Cleanser och Dr Brandt Poreless Tone.

Här kommer Dr Brandt Poreless Moisture och Dr Brandt Pore Effect:

Dr Brandt Porless Moisture är en oljefri, mjukgörande och lugnande dagkräm som passar bra till en fetare hy.

Dr Brandt Pore Effect är en nättkräm som verkar porsammandragande och reglerar talgproduktion samt lugnar och återfuktar huden.

- Jag gillar verkligen den här doften av Tea Tree som är genomgående i alla produkterna. Det känns rent och fräscht. Dagkrämen känns lätt i konsistensen vilket jag gillar eftersom jag lätt blir glansig. Den går snabbt in i huden och känns inte kladdig på nåt sätt. Men min absoluta favorit är Nattkrämen, den är såååå skön :) Den är mjuk och len i konsistensen och känns jätteskön på huden. Det är bra att det finns en nattkräm för en fetare hy eftersom många nättkrämer känns feta och kladdiga på huden, och det är nåt jag inte gillar eftersom jag har en fetare hud som lätt täpps till. Men den här nattkrämen går lätt in i huden och kladdar inte. På morgonen har man mjuk hud som en liten bebis :) Känner sig ordentligt återfuktad och har fått fin lyster, porerna känns mindre synliga. Superbra produkt!!

Hej så länge!

Inga kommentarer: