lördag, november 08, 2008

Dr Brandt Poreless

Hej på er!

Nu står jag här i Skrapan och jobbar. Det är min jobbhelg så det är mig ni får höra ifrån idag och imorgon :) Hozan är ledig vilket hon är välbehövd efter hårt jobb förra helgen, då hon gjorde gratis ansiktsbehandlingar i Skrapan hela helgen.

Jag fortsätter att prova mig igenom sortimentet i butiken, det är verkligen roligt att testa och jämföra alla produkter. Förra veckan tog jag hem och provade produkter från Dr Brandt Poreless serien. Den serien passar bra till en bland-, fet- och acnebenägen hy.

Jag tog hem Dr Brandt Poreless Cleanser, Dr Brandt Porelsess Tone, Dr Brandt Poreless Moisturizer och Dr Brandt Pore Effect.

Först ut i min produktrecension är:

Dr Brandt Poreless Cleanser - rengöring som skonsamt löser upp orenheter och överskottstalg samtidigt som den lugnar och dämpar irritation.

Dr Brandt Poreless Tone - ansiktsvatten som rengör och drar samman porerna för att reglera talgproduktionen. Det återställer också hudens PH-värde efter rengöringen, vilket skyddar huden mot bakterier som kan leda till acneinfektioner.

- Jag älskar verkligen alla produkter i den här serien! Den vitfärgade Rengöringen känns len och mjuk i konsistensen samtidigt som den löddrar härligt, jag känner mig verkligen ren efteråt, den tar effektivt bort smuts, make-up och orenheter. Den doftar fräscht av tea tree som också bidrar till den där rena känslan. Ett annat plus är att den är så himla dryg!

Ansiktsvattnet är i pumpflaska, så jag tar ett par pump på en bomullsrondell och stryker över ansiktet, gärna lite extra på de fetare partierna där jag lätt blir glansig och får pormaskar. Det känns svalkande och uppfriskande på huden, porerna dras samman och jag får en fin lyster. Ren och fräsch doft av tea tree.

Fortsättning följer.....

Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer: