fredag, november 14, 2008

Min make tips!



Nu ska jag berätta om en fin make up bas, som jag använder och som jag tycker att andra ska använda, om ni samtidigt vill använda något bra för huden.

Jag använder Id bareminerals smink som inte täpper till porer. Ger en jätte fin och fräsch bas. Den är perfekt för den som har lite finnar som absolut inte får täppa till porerna. Den passar alla, men just problem hy har lite svårare för smink och måste vara mer noggrann med vad dom lägger på huden. Själv tycker jag att den har hjälpt mig. Den lugnar och skyddar min hud och ger en jämn ton.

Det är dock viktigt att tvätta av sminket på kvällen.

Jag använder två olika färger till min makeup. Jag börjar med Medium Tan som grund, puder form men känns som en creme foundation. Sedan använder jag Warmth som rough. Detta sitter hela dagen och det ser absolut inte för mycket ut. Jag gillar inte när det ser för kakigt ut. Sen kan du också bestämma själv hur pass täckande du vill att det skall vara.

Sen har jag faktisk inte mer än så, jag har aldrig använt nån conciler, fast jag kanske skulle behöva det :)

Inga kommentarer: