lördag, november 22, 2008

Torr och acnebenägen hy?

fråga hudterapeuten:
Hej! Jag har en ganska torr hud men har samtidigt problem med acne. Det blir ganska stora finnar som ligger djupt och som inte kan klämmas, röda inflammationer. Vad ska jag egentligen ha för produkter. Nu har jag dermalogica, spot treatment och typ mattyfying lotion. Tyvärr blir jag väldigt torr av dem. mvh Klara

hudterapeuten svarar:
Hej Klara! Det är självklart lite knepigt med både torr och acne hy, men jag ska försöka hjälpa dig så gott jag kan.

Rengöring:
Dr Brandt Poreless Cleanser, antibakteriell och återfuktande.

Ansiktsvatten:
Dr Brandt Poreless Toner, Ph-balanserande och återfuktande.

Fuktkräm:
Ole Henriksen Vitamin Plus Balancing Creme, lugnar och läker huden, en extra lätt fuktighetscreme.

Nattkräm:
Ole Henriksen Invigorating Night Gel, reglerar talgproduktionen, huden får mer lyster.

Scrub:
Dr Brandt Microdermasion In a Jar, mycket effektiv exfoliering av huden, med magnesiumoxidkristaller tar bort döda hudeceller och jämnar ut huden.

Mask:
Peter Thomas Roth Cucumber Mask, fuktgivande och väldigt mjukgörande mask som lugnar huden samtidigt.

Lycka till!

Inga kommentarer: