måndag, augusti 03, 2009

Sol !

Det stog att hela augusti ska ge oss sol och värme och än så länge stämmer det. Så passa på och grilla igår kväll och njöt av solens värme. Så klart hade jag solskyddsfaktor på kvällen för där vi bor ligger solen på hela dagen och det är inget man klagar över :) Mina favoriter kommer från märket Piz Buin .

Piz Buin Active Fresh Cooling In Sun Spray SPF 20 är svalkande och skyddar mot UVA- och UVB strålar. Innehåller en liten mängd alkohol som avdunstar omedelbart på huden och ger en torr och sval känsla vid applicering. Ger en jämn spridning, går snabbt in i huden och lämnar den torr. Den kan sprayas i alla olika vinklar – även upp-och-ner. Resistent mot både vatten och svett. Den är perfekt och ger mig en svalkande känsla på en gång när jag sprayar på den, dock har jag ej den när jag vistas ute på dagarna och ska sola, då jag inte tycket att den skyddar tillräckligt.


Piz Buin Tan Intensifier In Sun Lotion SPF 30 som innehåller ett brett spektrum av solfilter för bästa möjliga skydd. Melitan påskyndar hudens pigmentering och accelererar solbrännans djupa, fina färg. Innehåller fuktgivande ingredienser som återfuktar och håller huden mjuk och smidig och motverkar flagning. Så samtidigt som jag får skydd får jag en fin och naturlig färg.


Båda dessa applicerar jag 20 minuter före solexponering.

Inga kommentarer: