torsdag, augusti 27, 2009

Lockar


Att ha långt vackert hår med fina lockar är riktigt fint, men även ett snyggt klippt kort hår är något jag tycker är kaxigt, snyggt och vackert!. Men tänkte tipsa lite nu om hur jag själv tar hand om mitt hår när jag lockar/plattar.


Jag börjar redan med att förbereda håret när jag tvättar. Se till och ha både schampoo och balsam som stärker håret. När jag sedan ska torka håret så gnider jag aldrig handduken i håret, utan virvlar handduken runt och låter det suga åt sig allt vatten istället. Handduken sitter i cirka 10-15 mig pga mitt tjocka, när jag väl tycker att håret känns lagom fuktig så tar jag och värmer lite serum mellan handflatorna och drar igenom håret ut mot topparna (dock aldrig i hårbotten). Sedan lägger jag i en värmeskyddande produkt som ska skydda mitt hår lite extra från hårfönen och plattången. När jag fönar har jag alltid en rund fönborste med metall i för att behålla värmen, sedan istället för att använda locktång så använder jag min plattång som ger finare lockar enligt mig.


När allt är färdigt lägger jag i lite mer serum i håret för att ge håret en frisk känsla utan att slitna toppar som syns.

Det bästa mot håret är helst att man låter det självtorka och kamma ej i blöt hår!. Får man lätt tovigt hår ha i serum eller leave-in balsam. Se till att göra inpackning 1-2 gånger i veckan så håret inte får allt för mycket stryk av allt värme och har man extra tid över någon morgon sov då med inpackning i håret under kvällen.

Inga kommentarer: