måndag, augusti 17, 2009

Rutiner som görs varje dag

Tänkte skriva lite om hur jag själv tar hand om ansiktet morgon och kväll. Jag börjar alltid morgonen med att tvätta och återfukta ansiktet. Rengör med REN Mayblossom and Blue Cypress Facial Wash som jag masserar in och arbetar ner mot halsen sedan sköljer jag med ljummet/kallt vatten för att huden ska få lyster samt att jag ska vakna till.

Klappar huden torr och sprayar på REN Phytodynamic Instant Lifting Spray som jag låter huden absorbera in.

När huden känns lagom torr lägger jag på REN Mayblossom and Konjac Balancing Moisturiser som håller min hud matt och fin hela dagen. Avslutar allt sedan med en härlig ögongel som ska ta bort mörka ringar och påsar under ögonen.

Allt detta gör jag om sen på kvällen innan läggdags. Men 1-2 gånger i veckan ser jag till att scrubba och använda mask för att få bort döda hudceller och återfukta huden. Där har ni mina dagliga rutiner som är väldigt viktiga för just mig, för att huden ska må bra, vara fräsch och ha lyster.

Inga kommentarer: