torsdag, augusti 27, 2009

Dagens bloggsnackis

...är utan tvekan presslunchen för Carolina Gynnings nya doft. Jag fick stressa dit i taxi eftersom jag faktiskt missat datumet och blev påmind en kvart innan av min Outlook. Tack snälla Windows för att era funktioner ibland faktiskt är hur bra som helst!

En stund in på mingellunchen som jag tillbringade tillsammans med en journalist för en av våra största damtidningar 50+ samt groominggurun Tomas Lenneryd dök så stjärnan för dagen upp för plåtning. Iklädd en kreation från Ida Sjöstedt som matchade den Agent Provocateur-inspirerade doften.
Parfymen - som går under namnet Go Girl - är ett samarbete mellan två stora kosmetikaleverantörer i Sverige, och så självklart har Gynning själv varit väldigt involverad själv i doften. En doft som ska passa "alla tjejer och kvinnor... och barn" som Carolina skämtsamt beskrev målgruppen.

Själv då? Älskar Carolina dofter och använder minst 10-20 olika (fram tills nu alltså!). Den tidigare personliga favoriten är Thierry Muglers klassiker Angel.

Go Girl är en fruktig mix av persika, ros, viol och mysk. Lydia drog en snabb parallell till Versace Bright Crystal, och jag kan inte annat än instämma i likheten...

Improvemes redaktör Elina har redan hunnit blogga om Carolinas outfit.
Tomas Lenneryd ser uppskattande på dagens samtalsämne!

Parfymen hittar du självklart inom kort på BeautyByGrooming.se!

Inga kommentarer: