tisdag, augusti 18, 2009

Scrub

Jag skrev i tidigare inlägg lite om Ole Henriksen Walnut Complexion Scrub och New Beginning Scrub. Båda scruben är riktigt härliga nu efter att jag testat dem och doften på båda produkterna är ett stort plus!.




Walnut Complexion Scrub är en upplivande ansiktsscrub som arbetar ner på djupet i porerna. En scrub som passar dem med normal, blandhy och fet hy. Den är lagom kornig men man får va lätt på fingrarna när man scrubar så det inte blir en för rivig känsla. Det som gör att jag gillar denna scrub är att den löddrar sig precis så som jag vill att en scrub ska göra och lämnar huden len, mjuk, fräsch och doften sätter sig kvar i huden och man sig som ny!.




New Beginning Scrub är en mild, men effektiv scrubkräm med tea tree olja. Den avlägsnar döda hudceller och ger huden lyster. Passar alla, inklusive känslig hud. Gillar den lätta konsistensen i denna scrub och den känns härlig att scruba med. Dock passa den inte mig riktig eftersom jag vill ha lite grövre korn till min blandhy. Huden blev mjuk och len efter att jag scrubat men doften försvann fort.




Båda dessa scrub från Ole Henrisken är riktigt bra men jag gilla Walnut Complexion Scrub mest, just för att den är grövre i kornen, doften och att den löddra perfekt.

Inga kommentarer: