söndag, oktober 18, 2009

Tar plats i min egen dofthylla!

Jag är väldigt kräsen med dofter och använder hellre ett fåtal som jag verkligen gillar än botaniserar bland dofter som inte känns helt klockrena. Och använder faktiskt ofta hellre herrdofter än damdofter! (vilket är väldigt trendigt just nu...)
Tur då att jag har ett stort utbud att testa mig fram bland! Nu har jag faktiskt hittat en ny doft som kvalificerar sig för att ta steget in i min privata doftgarderob! Det är nya Burberry The Beat Woman i Edt-utgåva. Den har tidigare släppts som Edp, vilket inte riktigt föll mig i smaken. Edt:n är inte bara en "lättare" doftkoncentration, utan även lite friskare och lättare i doftsammansättningen. Bland annat har mandarin tillsatts vilket ger toppnoten ett mjukt, fruktigt inslag. Annars är te, iris och mysk framträdande noter i doften. Ska jag sammanfatta doften med två ord får det bli "mjukt sensuell".

Inga kommentarer: