tisdag, oktober 27, 2009

Hands that smile!


I fredags skämde jag bort mig själv med att gå på lyxmanikyr hos La Mer på NK. Att kliva in i fredagsvimlet på Det Stora Varuhuset och slå sig ner mitt i smink- och krämmeckat kändes precis så där härligt som jag hade hoppats. Manikyren var låång och mina händer blev silkeslena efter mycket peelande och smörjande - och mina naglar (som tyvärr ofta hamnar sist på min fixarlista) blev som nya! Och nu känner jag att jag åtminstone ska försöka se efter dem lite bättre i fortsättningen. Jag börjar med att investera i en bra handkräm; Peter Thomas Roth Hands that Lie och sedan en nagelbandsolja; Mavala Mavapen. Den är gjord i en praktisk pennform som förhoppningsvis gör att jag kommer att använda den mer än en vanlig olja som jag tycker kan bli lite kladdig. Ett lack som känns helrätt i höst och vinter är Noubas ursnygga Mini Nail Polish i nyansen mörklila; ett välsittande och täckande nagellack utan skimmer.


Inga kommentarer: