onsdag, oktober 14, 2009

Manikyr/pedikyr

Om en stund stänger vi och då blir det en stan runda för mig. Måste köpa lite smått och se om jag kan hitta något till mamma som blir 55år snart. Men ikväll så ska jag se till och bara ta hand om mig själv när jag kommer hem. Ska ha spa manikyr/pedikyr.

Spa manikyr/pedikyr är enkelt och göra hemma och behöver inte kosta plånboken. Se till och ha socker, olivolja och en fuktgivande kroppskräm till hands.

Börja med att göra vanlig manikyr då du skjuter tillbaks nagelbanden och filar naglarna, sedan tar du 1 tsk socker som du blandar med 1/2 mtsk olivolja och börjar peela händerna noga. Skölj av med ljummet vatten och blanda sedan ihop 1/2 mtsk kroppskräm med 1 mtsk olivolja. Denna mask låter du sitta på i cirka 15 min på händerna. Sätt på dig antingen fingervantar under tiden eller lägg händerna runt/i en varm handduk. Samma procedur görs med fötterna. Dock börja med fötter först avsluta med händerna!

Ha en trevlig kväll och glöm inte bort och unna er själva något minst en gång i veckan.

Inga kommentarer: