tisdag, oktober 06, 2009

Serum

Det jag personligen tycker är viktigt är att mina produkter inte enbart ska få huden och må bra utan mitt smink ska kunna sitta lika fint hela dagen. Under årens lopp har man testa mycket och märkt hur huden/sminket förändras över bara några få timmar. Det jag upptäckt är att ett serum som läggs under ens vanliga fuktighetscremè gör stor skillnad. Huden känns fräsch hela dagen!. Dock kan det kännas lite jobbigt och hålla på och krama in och klappa in ett serum morgon & kväll men det är värt besväret när man väl sett resultat.


Innan månaden är slut tänkte jag invenstera i ett serum från Dr. Sebagh, som är ett kraftigt återfuktande och reparerande serum som höjer nivån av kollagen och gör huden slät och skimrande. Den bibehåller fukten i huden och påverkar kollagenproduktionen. Verkar reparerande och återuppbyggande på huden under natten. Kan användas på flera sätt: under dag- eller nattkräm för mjukare hud, runt ögonen för att snabbt strama upp, under make-up för extra bra resultat.

1 kommentar:

Yvonne G sa...

Dr Sebaghs serum är ett mirakel - går nästan inte att förklar hur len huden blir efter bara en enda användning. Är inne på min andra flaska och är smått beroende vid det här laget :)
Bäst/Yvonne