tisdag, september 15, 2009

Solskydd för dina ärr

I mitt tidigare inlägg skrev jag att vi fått in en liten favorit produkt till mig som jag gillar skarpt. Glömde då nämna att vi fått in en liten produkt serie Cicamed då Cicatrix är med i denna serie. Det som är så bra som kommit med denna serie är Cicablock 15% som skyddar dina ärr mot solens skadliga strålning.

Cicablock är en vårdande ärrgel med solskydd för UVA- och UVB-strålar. Den är utvecklad för att skydda ärrvävnad och skadad hud från solens/solariets skadliga UV-strålning. Samtidigt mjukar den upp, slätar ut och reducerar missfärgade ärr. Perfekt för att skydda dina ärr efter operation, akne och skador när du vistas i solen. Den skyddar mot UVA- och UVB-strålning som permanent missfärgar ärr. Den används tillsammans med Cicatrix för att effektivt reducera ärr. Vattenresistent.


Det är viktigt att ärren (såren) läkt ihop innan användning av Cicablock kan börjas. Man börjar med att applicera på Cicatrix som jag skrev om i det tidigare inlägget (applicera med rena händer) låt torka i 5 minuter. Massera sedan varsamt in Cicablock över ärrvävnaden innan vistelse i sol och solarium. Låt torka i 5-10 minuter innan du täcker ärret med kosmetika eller kläder.

Inga kommentarer: