onsdag, september 02, 2009

Kroppsscrub

Igår kväll blev det test av kroppsscruben från REN. Eftersom jag är en riktig brun utan sol användare så ger jag varje scrub en utmaning.

REN Guerande Salt Exfolitaiong Body Balm går att använda på två olika sätt, antingen på torr hud innan man duschar/badar eller på fuktad hud i duschen för en mildare effekt. Själv gillar jag när kornen är grövre och att det känns när man scrubar så valde först att testa på torr hud sedan fuktad hud.

Torr hud

Perfekt rivig och öka blodcirkulationen bra när man massera in med stora rörelser. Brun utan solen försvann på en gång och huden kändes inte torr utan extremt mjuk av scruben. När jag väl sköljde av så kändes huden fin och mjuk.

Fuktad hud

Inte direkt något jag gilla för just min hudtyp. Kändes lite för lätt mot huden, det som jag gilla va att den blev lite krämig och mjuk.

Denna scrub från REN är perfekt och ha hemma. Passar alla beroende på hur man använder den.

Betyg: 4

Inga kommentarer: