fredag, september 04, 2009

Fet oren hud

Nu har det gått några dagar sen jag börja testa tre produkter från Ole Henriksen. Märket har verkligen klass enligt mig. De få produkter jag testat hittils har gett bra resultat snabbt.
Denna gång testa jag produkter för fet oren hud.

Ole Henriksen Aloe Vera Deep Cleanser är en effektiv och lugnande rengöringsgel som är antiinflammatorisk och lugnar stressad hud.

Gillar starkt den löddrande formulan och friska känslan. Huden kändes väldigt matt och fin efter att jag klappat torrt med handduk.

Betyg: 4 1/2


Ole Henriksen Grease Relief - Face Tonic är ett ansiktsvatten för problemhud. Det hjälper till att effektivt rengöra huden och förhindra acneutbrott. Det har en porsammandragande effekt och innehåller AHA-syror som desinficerar och förnyar huden. Det lugnar ner stressad hud och balanserar pH-värdet.

Kändes bra när jag applicera på och huden fick en annan lyster. En bra tonic för oren hud.

Betyg: 4



Ole Henriksen Vitamin Plus Balancing Creme är en extra lätt fuktighetskräm som återfuktar fet och problemhy. Den stabiliserar huden och ger T-zonen (panna, näsa och haka) en ren och matt finish. Den lugnar och läker stressad hud.




En bra creme men ingen som passar min hy direkt. La sig fint på huden och sjönk snabbt in utan att kännas klibbig. T-zonen blev matt och höll sig genom dagen utan att glänsa. Ett litet minus för doften som inte var som dem andra i serien. Perfekt för en med fet hy men jag som har en blandhy/yttorr upplevde denna creme som för tunn så att huden strama vid kinderna.

Betyg: 3

Inga kommentarer: