tisdag, september 15, 2009

Korrigering av ärr

Nu har vi fått in en produkt som jag personligen gillar skarpt. Cicatrix en silikongel som hjälpt mig med mina ärr.

Cicatrix är en silikonbaserad gel som mjukar upp, slätar ut samt bleker missfärgade ärr orsakade av kirurgi, skador, akne och brännskador. Cicatrix är ett behändigt och smärtfritt sätt att motverka dina ärr. Gelén kan appliceras överallt på huden, torkar snabbt till en osynlig film och gör att läkta sår/ärr blir mindre framträdande.

Denna produkt använde jag efter ett kirurgiskt ingrepp och i början var jag lite skeptiskt mot att den verkligen skulle fungera. Tog dock inte lång tid innan jag såg resultat och nu är mina ärr näst intill borta. Fast det jag fick göra efter appliceringen var att lägga på en fuktcremè efter för att inte området skulle torka ut. Smörjde jag ej in mig så kunde det börja klia och strama till lite.

Inga kommentarer: