onsdag, september 30, 2009

AHA-syror

Nu när hösten närmat sig så känner jag för att göra AHA behandling. Just för att jag fortfarande har lite små ärr kvar efter acnen och små blemmor som dyker upp titt som tätt. Ska nog gå en liten kur på 5 gånger om några veckor. Efter min kur kommer jag nog fortsätta lite lätt hemma med Ole Henriksens AHA-syror.

Ole Henriksen har en 3-stegs peelingsystem som peelar huden med AHA-syror. Dessa tre produkter i kiten ger en stor skillnad på en gång dock tycker jag att man ska först och främst gå till en utbildad hudterapeut som berättar hur en sån behandling ska gå till hemma, sedan om det är första gången låt en terapeut göra en AHA behandling. AHA ger huden en jämn och fin yta med lyster, men man ska va försiktig med såna produkter hemma.

Inga kommentarer: