måndag, juli 20, 2009

Koppla bort och slappna av


Ibland behöver man paus från allt och bara få vara för sig själv. Då brukar jag personligen tappa upp badet och hälla i en härlig badolja. Detta kallar jag aromaterapi. Låta kroppen få slappna av och låta mig själv andas in den härliga doften från aromaoljan. Kroppen känns efteråt avslappnad, mjuk och hjärnan som ny och alla gamla tankar borta. Detta är jätteviktigt tycker jag för att vi människor ska må bra. Så ta och gör något du gillar minst 1 gång i veckan och slappna av.

För en mer avslappning när man ligger i badkaret sätt på lugn musik. T.ex som olika ljud från havet. Finns och köpa lite överallt.

Finns två härliga badoljer som jag kan rekommendera för avslappning - den första är från Greenland Bath Oil. Den är baserad på 100 % vegetabiliska oljor och är konserverad med Vitamin E. Den lämnar huden mjuk och smidig. Den andra är från REN och heter Moroccan Rose Otto Bath Oil, en badolja med 100 % naturliga ingredienser. Vars doft har stressminskande, upplyftande och lugnande inverkan. Bra för torr och känslig hud.

Inga kommentarer: