söndag, juli 12, 2009

Antioxidanter och solskydd

Igår tillbringade jag min lediga dag i Uppsala med bästa vännen, hennes mysiga barn, grillning och jordgubbsplockning. Vis från förra veckans solbränna på näsan preparerade jag ansiktet innan avresa och hade även med mig en resestorlek ifall det skulle stråla på (vilket det inte gjorde dock!).

Jag brukar få i mig dagens dos av antioxidanter på jobbet med Dr Brandts Antioxidant Water Booster, som jag droppar ner i tekoppen. Men igår löste jag behovet på ett naturligare sätt genom att äta en massa färska smultron och jordgubbar! Inger slår originalet - men för resten av året när man inte kan plocka färskt rekommenderar jag min favoritbooster Blåbär!

7 liter nyplockade jordgubbar släpade jag hem i en hink på tåg och tunnelbana idag från Uppsala. Så ikväll blir det jordgubbar och vispad grädde!
Stängning i Skrapan idag - har haft jättebra försäljning sedan jag kom, trots att det är rätt folktomt i gallerian...

Inga kommentarer: