onsdag, januari 07, 2009

Strömavbrott på strandvägen

Dagen började med strömavbrott på strandvägen. Jag visste att jag skulle ha flera behandlingar idag, men visste inte vilken tid eller vilken behandling, jag kunde heller inte gå in på boknings systemet eftersom vi inte hade någon ström. Så jag ringde till skrapan, där Cecilia svarade och sa så fint att min första kund var en vaxning.

Då kom paniken!!!! Vi hade ingen ström och vaxningen skulle vara om 1 timme och vi har ingen aning om när strömen skulle komma tillbaka. Vaxapparaten behöver STRÖM!!! Jag fick helt enkelt ringa till kunden och avboka. Precis efter 5 minuter kommer strömen tillbaka, fick ringa tillbaka och säga att han kan komma ändå. Så allt gick bra tillslut.
Man får alltid panik när strömmen försvinner, eftersom allt man gör nu för tiden har med datorer att göra, eller behandlingar. Och det kan bli lite svårt.

Idag ska jag på ansiktsbehandling, vilket jag tyvärr inte har hunnit gå på under hela december. Men idag blir det äntlligen av. Jag längtar så. Huden behöver en uppfräschning och lite liv. Behöver bli av med orenheter samt få igång blodcirkulationen. Det jag gjorde igår kväll var att förberedda inför ansiktsbehandlingen. Jag la på lite AHA-syra och lät det sitta på i några minuter.

Det gjorde jag för att få en liten peeling samt att det ska bli lättare att tömma på porer. Sen får huden en sån fin lyster av syran. Nu ska jag börja med min AHA kur. Resultatet kommer bli ännu bättre efter en grundlig portömning. AHA kuren kommer jag att göra 1 gång i veckan 6-8 ggr. Måste samtidigt använda produkter hemma som innehåller AHA-syra för bästa resultat. Jag ska då undvika sol (solarium) och man ska vara medveten om att orenheter kan dyka upp i ansiktet under tiden. Detta för att det är en rensnings process.

Produkterna jag ska använda blir:


Nu blir allt från Peter Thomas Roth, jag är egentligen en sån som tycker om att blanda och få det bästa utav varje märke. Men den här gången får det bli allt från en och samma.


Hoppas ni blir lite inspirerade och sköter om er hud ni med.

Inga kommentarer: