lördag, januari 17, 2009

Hjälp med produkter för röd och känslig hy?

Fråga hudterapeuten:

Har fått annorlunda hud nu sedan cirka 5 år tillbaka. Är 48 år gammal. Förut använt Oil of Olays hudkräm x7 parfymfri för ålderstecken. Detta fungerar inte längre. Är väldigt röd i pannan och får som röda prickar på näsan. Detta går tillbaka en hel del då jag använder apotekets fuktkräm för torr hud. Men detta är inte perfekt. Undrar nu om jag har torr och känslig hud och undrar om Ni kan rekommendera några produkter för detta. Tål inte parfym överhuvudtaget. Har även en del ärr och ärr efter en cykelskada. Detta försvann bra förr med hjälp av Oil of Olay. Tack på förhand. Sällan ljus i hyn och detta känns jobbigt. Sitter mycket vid datan på jobbet.
/Carina
Hudterapeuten svarar:

Hej Carina!
Det låter som att du har en känslig hy. Produkter från REN skulle passa dig. Det är helt rena produkter som inte innehåller parabener, sulfater, syntetisk parfym osv. Det passar perfekt för den som inte tål annat. Men jag har däremot inte förstått riktigt om du känner dig torr i hyn, eller om du bara tror att du är torr. Dom röda prickarna skulle kunna vara torrhetsfläckar. Men jag skriver ner några produkter som går till en känslig hud.

Rengöring:
REN Calendula And Artic Berry Ultracalm Cleansing Milk.

Fuktighetskräm:
REN Hydra Calm Global Protection Day Creme.

Nattkräm:
REN Omega 3 Overnight Lipid Renewal Serum.

Lycka till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Intresserade av ett länkbyte?Jag länkar till er shop om ni länkar till min? Jag ahr tå stycken en på engelska och en på svenska
http://www.amandalarsson.se
http://www.freewebs.com/amandalarsson/
MVH
Amanda