lördag, januari 17, 2009

Blank på ögonlocken?

Fråga hudterapeuten:

Hejsan. Jag blir jättesnabbt blank på ögonlocken vilket är jättejobbigt då jag använder mascara och den alltid kladdar ut sig på ögonlocken och där vid. Har varit jätteblank i panna och kinder tidigare men började med Dermanords produkter och använder ofta fuktmasker då det blivit bättre men ögonen är fortfarande lika blank och glansiga. Kan det vara att jag använder för mycket ögonkräm? Hur mycket ögonkräm ska man egentligen ta? Och vad kan man göra för att det ska bli bättre? Kanske man skulle testa vattenfast mascara? Är vattenfast sämre än vanlig för ögonlocken? Eller finns det någon bra mascara för detta kanske?
Tack på förhand! Agnetha

Hudterapeuten svarar:

Hej Agnetha!
Ja det kan vara lite besvärligt med ökad talgkörtlar på ögonlocken. Har samma problem, och kan därför inte ha ögonskugga om jag inte har en riktigt bra primer. Jag tycker inte att du ska använda ögonkräm på ögonlock, eftersom du redan på naturligt sätt smörjer huden kring ögonen. Du kan däremot använda under ögonen.
Vattenfast mascara är ett jättebra alternativ för dig. Det finns inget negativt med vattenfast mascara, förutom att det kan vara svårare att skölja bort.
Lycka till!

Inga kommentarer: