lördag, januari 17, 2009

Problem med Whiteheads?

Fråga hudterapeuten:

Hej! Jag har problem med igenproppade pormaskar, ''whiteheads''? Och ibland blir det acne av dem. Vad rekommenderar ni? Har hört att Peter thomas Roth är bra.
/Frida
Hudterapeuten svarar:

Hej Frida! Just när man har igen täppta porer är det väldigt bra att använda produkter som innehåller AHA syra. AHA syra gör det surt för bakterierna och dom trivs inte i den miljön, samt att syran exfolierar milt och tar bort döda hudceller vilket leder till att det inte täpper till lika mycket. Huden får en finare lyster.

Jag rekommenderar Peter Thomas Roth jag med. Det finns ett serum som är jättebra mot just det problemet du har. Den heter AHA/BHA Acne Clearing Gel. Används efter du rengjort huden och innan din fuktighetskräm.

Som rengöring har Peter Thomas Roth en härlig tvätt, Glycolic Acid 3% Facial Wash. Rengör huden milt och exfolierar samt stimulerar cellförnyelsen.

Fuktighetskräm kan jag absolut rekommendera Dr.brandt Poreless Moisture, en oljefri kräm som läker och lugnar huden. Kraftfull antioxidant.

Det är bra om du emellanåt går på ansiktsbehandling och får huden rengjort på djupet, med det menar jag portömning.

Inga kommentarer: