tisdag, juni 30, 2009

Intensivkur

Snart tar jag ut mina extensions som jag har i håret. Frågan jag har ställt mig själv och grubblat lite över är hur mycket mitt hår har tagit stryk egentligen. Skadat är det och torrt. Så nu har jag kollat runt lite i butiken och på webbsidan för att se om jag hittar någon riktig bra intensivkur. Och en av mina favorit märken hade perfekta kiten för mig. Philip B Four Step Hair & Scalp Treatment namnet säger nog allt. Eftersom jag har både skadat och torrt hår ska denna lilla härliga kit användas två gånger i veckan, har du torrt hår en gång i veckan och normalt hår 1-4gånger i månaden. Eftersom jag alltid älskar och färgar håret ofta så är denna kit väldigt bra och göra 1-2 dagar innan färgning. I kiten finns det något som heter Philip B Rejuvenating Oil som hjälper färgen att fästa bättre och med ett jämnare resultat.

Ska nog hålla mig borta nu ett tag från att sätta i mer extensions, och bara ta hand om mitt egna riktiga hår :)

Inga kommentarer: