söndag, juni 14, 2009

Dofter

Sommar eller höst ? Känns mer som höstväder idag. Men skönt att vara inomhus och jobba och slippa allt regn.

Ett märke jag börjar fastna mer och mer för är Peter Thomas Roth. Problemhy eller blemmor har jag personligen alltid haft och alla hjälpmedel jag använt har alltid luktat kliniskt. Så nu när jag testat mig fram i allt så måste jag säga att denna serie har produkter med helt underbara dofter. Dofter har stor betydelse för oss människor och gillar man en produkt så är det en stor plus om det doftar bra.

Några favoriter ur serien är:

Peter Thomas Roth Pumpkin Enzyme Peel är en avgiftande enzympeeling som på djupet tar bort dödahudceller och efterlämnar en mjuk, smidig och återfuktad hud.
Den innehåller pumpaenzym, en åldersbekämpande antioxidant som smälter döda hudceller och främjar cellförnyelsen. A-vitamin skyddar huden och ger näring.
Används en gång i veckan på rengjord hud. Applicera ett tunt lager låt sitta 5-10min. Skölj av noga med ljummet vatten för neutralisera huden och klappa torrt. Avsluta med fuktighetskräm.
Doft: Bakelse, Marsipan.
Peter Thomas Roth Sulfur Cooling Masque är en terapeutisk lerbaserad ansiktsmask som verkar lugnande och läkande. Den motverkar och bekämpar effektivt orenheter och acne.

Den innehåller Bentonit- och Kaolinlera som absorberar sebum, rengör och sammandrar. Svavel motverkar acne och låter huden läka ut. Den innehåller Aloe Vera som lugnar huden.

Används en gång i veckan eller dagligen för friskare klarare hud på rengjord hud. Låt sitta 7min, skölj av med ljummet vatten och avsluta med ansiktsvatten och fuktighetskräm.
Doft: Frisk doft av menthol.
Peter Thomas Roth Cucumber Gel Masque ett måste för dig som gör AHA behandlingar, ultramild och mjukgörande gelémask som passar för alla slags hudtyper inklusive de mest känsliga. Den kan användas dagligen vid behov för extra snabb och djup fuktökning eller för lugnande effekt.
Den innehåller Sodium PCA som ger fukt. Gurkextrakt, Allantoin, Aloe Vera och Kamomillextrakt lugnar och svalkar, medan Blåbärsextrakt förebygger och reparerar skador från fria radikaler.
Används en gång i veckan eller dagligen om mer intensiv fuktökning önskas. Applicera masken på rengjort ansikten och hals. Låt den verka i ca 7 minuter. Skölj av med ljummet.
Doft: Regnskog.

Inga kommentarer: