fredag, maj 15, 2009

Dr Brandt Pores no more

Idag är en ny dag och jag öppnar butiken i Skrapan. Som sagt tog jag hem Dr Brandt serien Pores no more, och jag blev förbluffad över hur bra de var. Redan på kvällen då jag rengjorde med Pores no more Cleanser kändes en stor skillnad.

Ska berätta lite om det jag använde:

Pores no more Cleanser, en härlig mjuk rengöring som verkligen avlägsnar alla orenheter från ansiktet och efterlämnar en mjuk och frisk hy som genast fick ett lyster. Den var lätt att rengöra med och luktar inget speciellt.

Pores no more pore effect, en skön nattkräm som innehåller salicylsyra som stimulerar cellomsättningen, lugnar rodnader och irritation samt löser upp blockeringar i porerna. Den var lätt att lägga på och inte alls tung som man kan känna av en nattkräm. Det fanns lite stickande känsla när den las på men jag blev väldigt fin i hyn. Använde den en natt och ändå märkte jag skillnad när jag vaknade på morgonen. Finnar som jag haft på kinderna som skulle blomma upp hade lagt sig och syntes knappt, så en fortsatt användning av pore effect definitivt.

Pores no more vaccum cleanser, här märker man hur orenheterna avlägsnas, den ska sitta på mellan 5-10 min, själv hade jag den på 6-7 min för man märker när det är dags att tvätta bort. Stryks på lätt och blir en tunn gelémask. Detta ska göras c. 2-3 gånger i veckan.

Pores no more moisture, en härlig dagkräm som ger en matt ton samtidigt som den återfuktar aknebenägen hy. Kändes lätt att lägga på och gick in i hyn på en gång, var inte ett dugg kletig som vissa krämer och min dagsmakeup blev jättesnygg på.

Denna serie var fantastisk och något jag själv kommer använda. Men det finns mer och testa i Dr Brandt serien...

2 kommentarer:

Jajja sa...

Har nyss införskaffat dr brandt no more pores moisturiser och pore definern. Känner redan att huden känns "finare". Intressant blogg:-)

Hozan sa...

Va roligt!! Lycka till i fortsättningen med dina produkter, du får jätte gärna höra av dig om du behöver hjälp med nåt..

Med vänlig hälsning
Hozan