måndag, november 02, 2009

Sno hans!


Att hitta en bra deo kräver tid, tålamod och ett idogt testande. Förutom att deon faktiskt ska fungera, dvs motverka svett och dåligt lukt, så ställer i alla fall jag en hel del andra krav på den. Till exempel vill jag ogärna att den lämnar vita märken på mina kläder, vilket är snarare regel än undantag med de flesta deodoranter (även de som sägs vara speciellt framtagna för att motverka detta fenomen). Är du en sån som ofta använder svarta kläder är det här förstås extra viktigt.

Nu har jag hittat en superdeo; Recipe for mens nya, som är en alkoholfri antiperspirant som håller dig torr i minst 24 timmar utan att hindra kroppens naturliga transpiration. Den aborberas kanonsnabbt och har hitintills inte lämnat ett enda spår på mina kläder! Så var inte rädd för att botanisera bland grabbarnas produkter - den här har dessutom en väldigt frisk och neutral doft och känns väldigt unisex.

Inga kommentarer: