fredag, november 20, 2009

Äntligen

Igår tog jag äntligen ur mina extensions. Det var 2 timmars lång plåga då mitt hår hade tovat sig rejält i botten, så mitt hårbotten är extremt känslig just nu och mitt hår är otroligt torrt. Ska se till och göra en massa inpackningar och vårda mitt hår rätt nu. Gäller att ge mitt hår all fukt det bara går och det kommer jag göra med hjälp av James Brown London Moisturizer Mask som ger håret en kraftig återfuktning. En inpackning jag rekommenderar dem som färgat håret eller plattat för mycket så att håret känns torrt och livlöst.

Men snart om 2 veckor blir det både klippning och färgning hos min frisör Lilja hemma i Örebro på Salong Design Studio. Har gått till många frisörer men ingen förstår sig på mitt hår bättre än hon. Men en liten chock kommer hon och få när jag kliver in innanför dörren, då mitt hår är mörkt igen och hon färgar det alltid ljust.

Inga kommentarer: