onsdag, april 14, 2010

Sol

Nu när solen dykt fram så är det inte bara vinterkläderna som plockas undan utan vi byter gärna ut våran vinter makeup också. Att gå med en massa smink på sommaren känns inte som någon höjdare därför rekommenderar jag att man använder sig av smink som låter huden andas. i.d. bare minerals låter inte bara huden andas utan ger även fina resultat. Huden känns ren och fräsch hela dagen.

Denna sommar kommer min smink necessär och bestå av i.d. bare minerals SPF30 natural sunscreen . Denna produkt kommer skydda min hud ifrån UVA/UVB strålar samt ge ett snyggt men lätt täckande effekt. För mörka ringar under ögonen kommer jag använda mig av i.d. bare minerals Concealer och avslutningsvis i.d. bare minerals Pure Radiance för att ge mina kindben den rätta lystern.

Glöm inte bort att det är viktigt att skydda huden ifrån solen, pigmenterings fläckar behöver inte dyka fram på en gång utan kan ta år innan dem syns tydligt. Så se till och använda SPF även om du bara ska ut och promenera en stund eller sätta dig på en ute servering.

Inga kommentarer: