fredag, april 16, 2010

Skydda läpparna

Personligen kan jag inte vistas i solen om jag inte skyddar läpparna med solskyddsfaktor efter en gammal resa då jag brände läpparna rejält. Har testat lite olika läppcerat med solskyddsfaktor i men inte hittat någon som känns bra. Men den senaste tiden har jag testat 2 stycken olika märken som jag trivs med.

Piz Buin Aloe Vera Extra Care Lipstick SPF 20 lämnar mina läppar mjuka länge och känns inte kladdigt, vilket i mitt fall är viktigt. Passar perfekt och ha med sig på solsemestern och tar inte alls mycket plats. Plus för att den inte har någon speciell doft och sitter länge.

Ole Henriksen Fresh Lips har en mild menthol smak och känns lätt kylande när man applicerar den på läpparna. Tyvärr sitter den inte kvar så länge på läpparna och känns lite kladdig.

Inga kommentarer: