söndag, december 06, 2009

Avkoppling med turkiskt bad

Idag var jag och min sambo på Blue Hamam ute på Lidingö. Vi fick presentkort förra julen på turkiskt bad och passade på att utnyttja det innan julstressen verkligen sätter fart.

Väldigt fint hotel, vackert beläget längst ut vid vattnet. Deras spa-avdelning var verkligen fint inredd - kändes lite som att komma till Turkiet. Vi har tidigare testat på turkiskt bad när vi var på semester, och behandlingen kändes i princip likadan. Det enda som saknades var den "galne" turken som stod och showade samtidigt som jag fick min behandling i Alanya.

Sen slappade vi i utomhusjacuzzi och bastade nere vid vattnet. Jättemysigt att göra det när det småregnar och är kallt ute.

Ett stor minus dock! Det var verkligen ingen bra kommunikation hos personalen. När vi först kom dit och hade bytt om väntade vi i nästan en kvart på att de skulle visa oss till spa-avdelningen som de sagt att de skulle göra. Sen fick vi gå och fråga om vi skulle gå ner själva eller vänta. Vi blev visade spa-avdelningen och fick kika ut på utomhusbadet, men fick ingen guidning vart utomhusbastun som de pratade om låg. Så jag fick springa ner till vattnet i badtofflor och handduk och leta själv.

Vi fick inte heller någon ordentlig information om hur upplägget på vår 3-timmars vistelse skulle vara. Jag frågade min terapeut vad som gällde med Mezetallriken som skulle ingå. "Säg bara till när ni vill ha den" - vilket vi också gjorde två timmar in på vistelsen. Då hade köket stängt eftersom de sa att det inte ingick i vår behandling och att vi inte hade bokat. När vi insisterade på att det visst skulle ingå och att detta var bokat via mail fick vi sedan var sin inplastad lunchtallrik som visst smakade okej, men den kändes väl efter allt inte helt förberedd... Och ett litet ursäktande leende hade känts bra som "plåster på såren" istället för känslan att de ville att vi som sista gäster skulle gå hem snart (vilket vi gjorde en halvtimme innan våra 3 timmar var slut).

Så ett litet tips till Blue Hotel för att göra upplevelsen ännu lite bättre - se till att ha koll på vilken behandling som har bokats och berätta för gästerna precis hur upplägget kommer att gå till, så slipper jag som kund känna mig bortkommen!

Härligt trött och avslappnad ska jag i alla fall gå och lägga mig nu!

Inga kommentarer: