torsdag, mars 05, 2009

Pressfrukost om solskydd

Kanske låter lite fel i den här årstiden, men vi i branschen börjar redan fokusera på kommande sommaren. Dagen startade med Vichys pressfrukost i L'Oréals trevliga konferenslokal på Drottninggatan.

Vi var väl ett 20-tal pressfolk som mumsade på goda mackor, bagels och smoothies samtidigt som vi fick se bilder och statistik på solens skadliga effekter!

För tyvärr är solen härlig, härlig, men farlig, farlig! Inte bara för att du riskerar hudcancer utan även för att solen faktiskt står för största delen av hudens för tidiga åldrande. Som en av tjejerna från Vichy sa:

"Den bästa anti-age krämen är en solkräm!"

Jag hade turen att ganska tidigt få upp ögonen för hur farligt det är att sola utan skydd - innan min makeupartistutbildning för ca 12 år sedan solade jag solarium flitigt och använda låga solskydd utomlands. Numera solar jag aldrig solarium och har hög solskyddsfaktor både i Sverige och utomlands. Visst - jag är rätt blek, men hellre det än rödbränd läderhy! Och faktiskt - solar man förnuftigt och skyddar sig så håller solbrännan längre...
Fick en strandväska med alla Vichys solprodukter, så det är väl bara att hoppas på en fin sommar!

Inga kommentarer: