tisdag, mars 31, 2009

Hjälp att välja fuktighetskräm och solskydd?

Fråga hudterapeuten

Hejsan,
Jag brukar använda Peter Thomas Roths fuktmask och dagkräm. Funderar vilken dagkräm jag ska välja, har haft en lätt gelaktig förr som jag gillade jättemycket, nu har jag en med solskydd 30, det är ju bra men den är inte riktigt lika bra på min hud...

Fast den funkar, man kanske behöver båda? Funderar på att ha en separat solkräm istället. Vilken tror du jag ska välja?

Min hud är torr och lite känslig samt att jag har en pigmentförändring så solskydd är jättebra.

Tacksam för svar,
Susanne

Hudterapeuten svarar


Hej Susanne!
Vad gäller fuktighetskräm så har jag både med och utan solskyddsfaktor. Men som jag har förstått det så vill du ha separat solskydd.

Fuktighetskräm: REN Hydra Calm Global Protection Day Cream, dämpar rodnader och mjukgör huden samt bekämpar friaradikaler.

Solskyddsfaktor: Peter Thomas Roth Ultra-lite Oil-Free Sunblock Spf 30, kan användas både på ansikte och kropp.

Inga kommentarer: