onsdag, februari 03, 2010

Benetton satsar på ungdomar


På den interaktiva multimediala arenan lanserar Benetton i februari 2010 en ny global kampanj - IT`S MY TIME. Kampanjen inleds med en världsomfattande casting där ungdomar får visa sin unika personlighet, och berätta om sina visioner inför framtiden. Vinnaren kommer att synas i United Colors of Benettons höst- och vinterannonser 2010/2011. En demokratisk reklamkampanj, öppen mot omvärlden och dess ungdomar, ligger helt i linje med Benettons tradition som uppmuntrar mångfald. Samtidigt är den också nyskapande då det är första gången man tar hjälp av multimedia och den högteknologi som finns.

Benettons kommunikationskampanj lanseras i februari 2010 och består av tre delar. Stil, utan gränser, ung, autentisk, personlig och framtidsorienterad. Webb, en aktiv global mötesplats och slutligen ny teknologi, där verkligheten, fantasin och de fria idéerna förstärks och upprätthålls.
I början av februari kommer ungdomar från hela världen att via en global tidningskampanj bjudas in till denna casting. Med hjälp av videor och fotografier, som kan laddas upp gratis på http://www.benetton.com/ och på YouTube, kan ungdomar få visa upp just sin speciella stil och personlighet - de saker som gör dem unika.

Från mitten av februari till slutet av mars 2010 kommer de ungdomar som deltar i castingen att bedömas av webbesökarna. En expertjury kommer att välja ut 20 finalister som flygs till New York för att bli ”stjärnor” i United Colors of Benetton reklamkampanj för höst och vintern 2010/2011.

Inga kommentarer: