fredag, april 24, 2009

Swedish Beauty Awards

Det var väldigt, väldigt trevligt - men rätt långdraget! Igår var jag inbjuden i egenskap av skribent för tidningen Dorian Magazine (Sveriges första gaymagasin) till branschgalan Swedish Beauty Awards. Som ersättare för chefredaktören Benjamin från ovan nämnda tidning hade jag trevligt sällskap av Lars från Philip B, och vi mötte även upp Nenne som tidigare var chefredaktör för SPA&Hälsa, fast hon hamnade vid ett annat bord än oss.

Fullsatt i Blå Hallen - vi sitter längst fram!

Här är jag - i svart/vit/gul Dieselklänning!

Först mingel och champagne, sedan bjöds vi ner i Blå Hallen för en trerättersmiddag. På menyn stod Laxsymfoni med kuvertbröd, Kalvytterfilé bräserad i ört- och tomatsky samt potatisterrin med rostad vitlök och avslutningsvis Vaniljglasstårta med jordgubbssorbet och marinerade jordgubbar. Väldigt välsmakande - enda nackdelen var att middagen drog ut rejält på tiden! Inte förrän kl 10 serverades huvudrätten, och då var jag helt utsvulten efter endast en liten förrätt och vin!

Efterrätten är på ingång!
Pampig underhållning med två dansare från Lets Dance, en harpist, en organist (maffig orgel), en operasångare, ytterligare dansare och uppträdande av Emilia som framförde sin Melodifestivallåt.

Christina Mattsson från KTF fick dansa med Let's Dance-killarna på scenen!
Och så - bäst på hela kvällen - David Helenius som konferenciär! Det är ingen underdrift att han var den som fick hela kvällen att fungera. För tyvärr var själva prisutdelningen otroligt långdragen! Massor med priser som delades ut, inte förrän kvart över tolv var det färdigt. Hade det inte varit för att David lättade upp stämningen hela kvällen hade jag nog inte orkat vara kvar till slutet.

Priset för kvällens stora hjälte - går till David!

Många priser blev det. Det som intresserade mig mest var doftkategorierna - både herr och dam. I herrklassen vann Quiksilver respektive Kenzo Power (varje kategori har en budget och en dyr klass). Damdoftspriserna gick till Christina Aguilera Inspire respektive Burberry The Beat.
Listan på alla kvällens vinnare hittar du här!

Stefan Nymberg från Scandinavian Cosmetics är uppe och hämtar pris för bästa herrdoft!
Strax före ett kom jag hem igår kväll, och har varit igång på jobbet sen strax efter åtta i morse. Så det ska bli skönt att komma hem och ta det lugnt ikväll!

Bilderna kommer från min pocketkamera och mina kollegor på Improveme.se (du ser nog vilka som är vilka!)

1 kommentar:

Annika sa...

Ser ju jättetrevligt ut!
Men att vänta på maten hade jag inte pallet, inte i mitt tillstånd just nu :-)