lördag, februari 28, 2009

Det bästa för torr och känslig hud?

Fråga hudterapeuten:

Jag undrar bara, jag har precis köpt ole henriksens kit för känslig och torr hud. Just nu använder jag Md formulations och de säger att man bör använda samma märke i alla cremer, jag läste på er sida och där står det att ni använder det bästa av olika märken. vad är det bästa för känslig och torr hud? samt en bra ögon creme för jag har provat flera men inget fungerar på mina mörka ringar under ögonen. /Maria
Hudterapeuten svarar:

Hej Maria!
Det går absolut att blanda märken. Man skräddarsyr produkter precis efter det du behöver. Ole Henriksen kitet mot torr och känslig hy är jättebra. Väldigt närande produkter.



Vad gäller ögoncreme så kan jag rekommendera Akademiklinikens Pure effect eyes.
Reparerande effekt på torrhet och fina linjer. Svullnadsdämpande. Reducerar mörka ringar. Oparfymerad ögoncreme.
Lycka till!

Inga kommentarer: