tisdag, oktober 19, 2010

Känns huden stram?

Nu när vädret blir kallare så gäller det att vi även börjar återfukta kroppen extra mycket. Torr hud på kroppen kan kännas obehagligt nästan så det stramar om man inte använder något som mjukgör och återfuktar.

Personligen smörjer jag in kroppen 2 gånger dagligen för att huden inte ska kännas torr. Efter en varm dusch smörjer jag helst in mig i en kroppsolja.

Två av mina favorit produkter kommer ifrån märket Ole Henriksen. En bodylotion samt en kroppsolja.

Hydrating Lotion sjunker snabbt in i huden utan att kladda. Huden känns direkt återfuktad och mjuk. Det jag gillar med denna bodylotion är att den är dryg och håller länge.

Lavender Body Oil en kroppsolja som alltid kommer och finnas i mitt badrumsskåp. Många kanske inte gillar och ha lavender doften på kroppen men doften på denna kroppsolja känns väldigt diskret när den fått sjunka in i huden. Kroppen känns riktig härlig efter denna produkt och det som gör den ännu bättre är att den även går att använda i ansiktet för att lösa upp smuts samt överskottsfett.

Inga kommentarer: