onsdag, september 07, 2011

L'Occitane

Upplever du att huden blir torr under vinter halvåret? Personligen måste jag smörja in huden varje dag när kylan närmar sig då min hud annars stramar och kliar.


Själv smörjer jag in mig med Ole Henriksens Lavender olja först innan jag börjat torka huden efter duschen (förklaring kommer nedan) sedan avslutar jag med en återfuktande kräm. Men för er som vill skippa och smörja in kroppen i olja så kan jag rekommendera L'Occitane Verbena Body Lotion som innehåller sheasmör, vindruvsfröolja, organsik verbena extrakt samt etersik olja av citron. Sjunker snabbt in i huden och lämnar huden mjuk med en härlig doft.


Anledningen till att jag smörjer in kroppen direkt efter att jag duschat och innan jag börjat torka mig är för att porerna på kroppen fortfarande är öppna och både oljan och kroppskrämen sjunker in bättre.

Inga kommentarer: