torsdag, maj 19, 2011

Kastanjevatten

Brun utan sol är min bästa vän året om, grå, glåmig och trött hud utan lyster är bara och glömma. Men vissa dagar vill man bara va snygg brun och fräsch snabbt utan en massa klet. Mitt tips är att investera i kastanjevatten och en bra återfuktande kroppskräm.

Många duttar dit kanstanjevatten med hjälp av bomullstussar men stopp! För att få en jämn och grymt snygg färg så ska jag berätta min lilla hemlighet. Huden ska vara återfuktad och mjuk innan man sätter igång, ett tips är att alltid göra det efter duschen på en fuktad hud.
Steg 1: Sätt på dig plasthandskar för att undvika mörka handflator.

Steg 2: Låt kroppen vara lite fuktig och börja med att ta lite kroppslotion och häll några droppar kastanjevatten över. Blanda detta och börja smörja in kroppen. Detta gör du om och om igen tills du känner dig nöjd.

Steg 3: Låt kroppen absorbera in allt och klä på dig efter ca 5-10 minuter.

Detta ger din hud en fin färg och du slipper en massa brun utan sol doft.

Den fuktighetskräm jag mixar med heter Body Sleek Hydrating Lotion från märket Ole Henriksen. Huden känns återfuktad och len utan att kännas kladdig.

Inga kommentarer: